Skiture

Info

Turene i Hobro Skiklub er en vital del af klubbens aktiviteter. Det er for alvor her sport og klubliv forenes.

I forhold til det sportslige tilbydes der instruktion på alle turene. Et vigtigt mål i Hobro Skiklub er at medvirke til, at medlemmerne bliver bedre og mere sikre på ski. Det sker bedst gennem instruktion. Typisk tilbydes der på vores ture 2-3 timers undervisning, et passende antal dage i forhold til turens længde. Vi finder det vigtigt, at undervisningen foretages af danske instruktører - derfor benytter vi klubbens egne dygtige instruktører.Der er på alle ture med instruktion et uddannelsesgebyr på kr. 75,- som er indregnet i prisen, men går direkte til uddannelse af klubbens instruktører.

En lige så vigtig del af turlivet er samværet med andre skientusiaster. Intet kan, som en oplevelsesrig tur på bjerget sammen med ligesindede, være med til at skabe kontakt og glæde mellem mennesker. Gennem samlet indkvartering, fælles spisning og fælles aktiviteter efter skiløbet er det et mål for Hobro Skiklub, at vi dyrker fællesskabet og at vi sammen skaber klublivet og samtidig har respekt for personlige ønsker.

Skiture

Uge 2 - med Bus til Wildschonau i Østrig

Bus fra Hobro
4 overnatninger
5 skidage
8 min til liften

Uge 7 - familietur til Wildkogel i Østrig

Mulighed for bus fra Hobro eller kør-selv
7 overnatninger
5 min til liften
14,7 km kælketur

Uge 7 - skitur til Fieberbrunn

7 overnatninger
18 Værelser
Kør-selv
Fri adgang til svømmehal kun 200 meter fra hotellet

Uge 10 - Hobro på ski

Hobro På Ski" turen til Sverige er målrettet familier, hvor hele familien gerne vil modtage undervisning, eller som gerne vil på ski for første gang.
5 overnatninger i lejlighed
4 dage på ski
Kør-selv, inkl. færge

Uge 10 - ski og oplevelser

Mayrhofen, Østrig
150 meter til liften
Fly fra Billund og Kastrup (mulighed for kør-selv)
½ pension
Tur for de aktive, lidt eller mere øvede og rutinerede skiløbere.

Uge 12/13 - forårsski i Østrig

En forårsklassiker i Østrig i starten af uge 12/13 (22 - 26. marts 2025)
4 eller 5 dage på ski
Kør-selv